Zamglone zdjęcie przedstawiające dokumenty finansowe i kalkulator.

Księgowość spółek z ograniczoną odpowiedzialnością

Postanowiliśmy specjalizować się w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością, raczej nie obsługujemy jednoosobowych działalności gospodarczych. To wszystko po to, aby móc jak najbardziej rozszerzać swoją wiedzę i umiejętności w jednej dziedzinie.

Lepiej być ekspertem na jednym polu, niż średniakiem na wielu.

Dlaczego księgowe pracują stacjonarnie?

Zależy nam na jakości świadczonych usług, gdy pracownicy pracują w lokalu biura rachunkowego, łatwiej nadzorować jakość ich pracy i dbać o to, żeby usługa była jak na najwyższym poziomie. W przypadku pracy zdalnej możliwe są sytuacje, w których pracownik ma dodatkowe zajęcie w godzinach pracy (np. pracuje gdzieś indziej na pełen etat, czy w tajemnicy prowadzi swoje biuro rachunkowe), o czym jego szef nie musi wiedzieć, a to wpływa na efekty obsługi Klienta. Również chcielibyśmy uniknąć tego, żeby obowiązki księgowej wykonywała inna osoba, niż ta której kompetencje zweryfikowaliśmy. W naszej firmie Klient ma możliwość osobistego spotkania się z księgową w sali konferencyjnej, może na takie spotkanie zaprosić swoich wspólników lub kontrahenta. Lokal też jest dużym ułatwieniem w przypadku, gdyby urząd skarbowy chciał przeprowadzić stacjonarną kontrolę dokumentów. Nasz Klient nie musi się martwić o to skąd znaleźć takie pomieszczenie. Oczywiście w przypadkach awaryjnych, takich, jak epidemia koronawirusa jesteśmy w stanie bezproblemowo przejść w tryb pracy zdalnej.

Dlaczego współpracujemy z adwokatami i radcami prawnymi?

Mamy świadomość tego, że księgowa nie posiada takiej wiedzy prawnej, jak radca lub adwokat. Przy obsłudze księgowej spółek niezbędny jest kontakt nie tylko z ustawą o rachunkowości, PICT, CIT czy VAT, lecz także przepisami kodeksu spółek handlowych, cywilnego, prawem autorskim, a nawet kodeksu karnego. Występuje wiele zagadnień prawnych, których wyjaśnienie na bezpośredni wpływ na proces księgowania spółki. W związku z tym nasze księgowe mogą takie rzeczy konsultować z adwokatami.

Nie współpracujemy z prawnikami, którzy nie mają tytułu adwokata lub radcy prawnego i nie posiadają odpowiedniego doświadczenia w obsłudze prawnej spółek, gdyż zależy nam na kooperacji z osobami, które można określić jako specjaliści z zakresu prawa.

Czy można przesłać dokumenty elektronicznie? Czy jest elektroniczny dostęp do dokumentów?

Nasi Klienci mają możliwość przesyłania nam dokumentów elektronicznie poprzez system zapewniający do nich dostęp 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Oprogramowanie to umożliwia również wystawianie faktur. Korzystamy ze sprawdzonego systemu przetwarzania dokumentów – Saldeo SMART. Jest to firma mająca odpowiednie zasoby jak i doświadczenie w zakresie dostarczania takiego oprogramowania zapewniającego wysokie standardy. Saldeo SMART udostępnia aplikację na telefon komórkowy, która umożliwia wystawianie faktur i przesyłanie elektronicznie dokumentów bez użycia skanera.

Oczywiście Klient może nam przesłać również dokumenty papierowo, czy dostarczyć osobiście, a my wprowadzimy je wtedy do systemu elektronicznego.

Dlaczego wysokie ubezpieczenie OC?

Świadcząc usługi nawet na najwyższym poziomie należy zawsze liczyć się z błędem ludzkim. Gdyby on wystąpił to Klient powinien być zabezpieczony, dlatego posiadamy ubezpieczenie OC w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych w kwocie 1 000 000 złotych.

Dlaczego dodatkowe ubezpieczenie w zakresie czynności doradztwa podatkowego?

Samo ubezpieczenie OC w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych może być niewystarczające. Doradztwo podatkowe rozumiane jest szerzej niż potocznie i obejmuje między innymi: prowadzenie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, ksiąg rachunkowych, ksiąg podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych oraz udzielanie im pomocy w tym zakresie oraz sporządzanie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, zeznań i deklaracji podatkowych lub udzielanie im pomocy w tym zakresie.

Dlatego posiadamy dodatkowe ubezpieczenie OC w zakresie doradztwa podatkowego w kwocie 1 000 000 złotych.

Dlaczego nie chcemy być bardzo dużą firmą?

Jesteśmy przekonani, że w firmach zatrudniających do kilkunastu pracowników łatwiej zadbać o osobistą kontrolę jakości świadczonych usług i prościej pozyskać odpowiednio wykwalifikowane kadry. Poza tym, w takim środowisku pracy łatwiej stworzyć zgrany, zaangażowany zespół, który troszczy się o dobro Klienta.

Dlaczego biurowiec w centrum Warszawy?

Budynek, w którym funkcjonuje biuro ma zapewnią odpowiednią ochronę i nadzór. Jest to istotne w związku z przetwarzaniem danych osobowych. Nie ma możliwości, żeby do lokalu uzyskała dostęp osoba niepowołana, czy ktoś się włamał do niego i dotarł do informacji poufnych. Odpowiedzialność za to, jak dane osobowe przetwarza biuro rachunkowe spoczywa na Kliencie, a nam zależy na tym, żeby standardy były odpowiednio wysokie. Lokalizacja biura podyktowana jest kwestią wygody Klientów. Ma ona celu zapewnienie jak najlepszego dojazdu, gdyby osoba korzystająca z naszych usług miała ochotę spotkać się osobiście z księgową. Klient może również zawsze nas odwiedzić przy okazji, gdy przysłowiowo „coś załatwia na mieście”. Wiadomo, że o pewnych sprawach czasami lepiej jest porozmawiać osobiście.

Zapraszamy do współpracy!

Rozwiązania uwzględniające specyfikę prowadzonej działalności w zgodności z prawem.

SKONTAKTUJ SIĘ